ok
2019 előző hónap szeptember következő hónap
H K Sz Cs P Sz V
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Dobolás és az egészségügy (davidka)

<font size=1>Youtube: <a href=http://www.youtube.com/watch?v=usPx6RpgESU>Carpal Tunnel Syndrome</a>, <a href=http://www.youtube.com/watch?v=hUyMNyrOHJQ>Video podcast - exercises for tendonitis and carpal tunnel</a>, <a href=http://www.youtube.com/watch?v=63yL0r3ajHw>Tendonitis - Surgery-Free Cure</a>.</font>

(#846) 2012.06.11. 15:29

Sziasztok!
40 éves vagyok, gyerekkorom óta álmom volt a dobolás. Sajnos csak most adódott rá lehetőségem, hogy megvalósítsam. Néhány hónapja kezdtem el tanulni. Most viszont teniszkönyököm lett. Sok dobossal beszélgettem már róla, mindenki azt mondja, hogy nem egy tipikus dobos betegség. Küzdött már valaki ezzel a problémával? Szívesen fogadnám a tanácsotokat. Előre is köszönettel: Péter

(#845) 2012.02.18. 11:04
(#844) 2012.01.14. 1:46

Válasz Maffay. hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Pont ma jutott eszembe, hogy milyen rég hallottam felőled, de megígérem jobban odafigyelek máskor a likas zoknyira meg a sáros cipellőre .

------
I would die tonight for my beliefs.

(#843) 2012.01.13. 23:14

Válasz Maxipotzak hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

ez fél 12 - KEDVES ször BigBendő ! <font size="1">
12 - A KOLLÉGÁKAT NEM KÉNE(ám)ÁLTATNI !!!
12 - ENNYIRE NE AKARD MAGAD SAJNÁLTATNI </font> !!!
12 - TÁPOSch VAGY ! <font size="1"> ÍGY NE IS KÉRDEZD AZT, HOGY MÉ’NE
12 - MIVEL GYÚRNI NEM CSAK HAS TÁJÉKON KÉNE
12 - MEGA RÁGÓIZMOKAT NYAK FOLÖTT, ÁLLAL, . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Stb.
12 - </font>”Kívül belül erős lesz ki sokat vállal” <font size="1">
12 - TEHÁT FÉLRE A HÚSyVAL, SUNKÁS TÁLLAL, . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Stb. </font>
12 - DOLGOZZ !!! <font size="1"> ÉS JOBBAN NÉZEL KI IZMOSch VÁLLAL </font> ☺
GYÓTANÁTS = <font size="1">
12 - MERT ÍGY SIRÁNKOZNI KEVÉS EMBER SZOK ITT
12 - ELLENŐRIZD LE(majd)AZT A CIPŐT, ZOKNIT, . . . . .
12 - MIVEL A HUZAT KELTETTE LÉGÖRVÉNNYEL
12 - A ZOKNID LIKA DATZOLHAT PÁR TÖRVÉNNYEL</font> ☺

(#842) 2012.01.13. 17:01

Válasz Maxipotzak hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Szerintem legrosszabb esetben is csak meghúzódott. Ha nem múlik el egy két héten belül teljesen akkor valami nagyobb baj van, de nem hinném. Húzódásra én személy szerint fekete nadálytő krémet ajánlanék, nekem sokat segített már. Egyébként én fél éve voltam egy sportversenyen (iskolából küldtek) és iszonyúan meghúzódott a lábam. Ilyenkor nem tudsz mit csinálni várni kell magától el szokott múlni, de aztán miután már nem javult kb, egy hónapig elmentem orvoshoz. Az orvos megállapította, hogy ez nem húzódás, hanem el volt szakadva az izom. Oké ezt megtudtam, de nagyon fájt még mindig a lábam. Azt mondta doki, hogy összeforrt már az izom, de ezáltal megrövidült. Most nyújtanom kell sokat és remélhetőleg el fog múlni.

(#841) 2012.01.13. 16:53

Válasz Maxipotzak hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Hát barátom valszeg meghúzódott próba közben, amit akkor nem nagyon vettél észre. Melegítsél be rendesen .

(#840) 2012.01.13. 16:36

srácok nem tudjátok véletlenül, hogy mitől lehet az, hogy tegnap este próbáltunk a zenekarral és a próba felénél a bal térdem mögötti hajlatban történhett vmi, mert azóta alig bírom behajlítani a lábam. hozzá tartozik, hogy most először doboltam kb. cipőben és nem zokniban. valamit rosszul csináltam? köszi a segítséget! Maxi

------
I would die tonight for my beliefs.

(#839) 2011.12.28. 16:20

Válasz leisle69 hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Nem az minősíti. Viszont ebben a topikban anatómiáról, izomzatról, ilyenekről beszélgetünk a dobolás kapcsán és nem zeneiségről. A koncertező életmód pedig komoly fizikai teljesítmény, ahol nemcsak az első két napon, de a tizenhetediken is ki kell ütni pontosan minden hangot egy 220-as számban is. Izmok nélkül nehéz lenne.

(#838) 2011.12.28. 16:07

Egyébként is az minősít egy dobost, hogy mennyi ideig tud x-bpm tempóval tekerni, vagy ütni? Az én szemszögemből ez a dobos, mint zenész szakma ledegradálása, fizikai teljesítménnyé.....
persze kell a technika, viszont ugyanennyire fontos a zeneiség, a dinamika (nem csak abban az értelemben, hogy jó hangosan átütően), a felling és a "húzás".

(#837) 2011.12.28. 15:43

Válasz zorro777 hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

A sebesség témájára visszatérve, én továbbra is úgy gondolom, hogy a különböző emberek izomzata meg általános felépítése nincs akkora befolyással a dobolásra, hogy eleve elrendelje valakiről, hogy mondjuk 200 bpm fölé soha nem fog tudni menni pl. paradidülben. Ezek a különbségek szerintem csak extrém helyzetekben mutatkoznak meg, mint például a világ legjobb atlétái vagy hegymászói között.

(#836) 2011.12.27. 18:29

Szia Rayyy! Eszem ágában sincs okoskodni,csak ez a szakmám és sok rossz példával találkoztam és próbáltam segíteni. Soha nem haszontalan semmi,mert mindenben van használható elem és rész.Az idegen kifejezéseket,meg úgy tapasztalom, mi dobosok előszeretettel használjuk.
Üdvözlettel: Tamás

(#835) 2011.12.27. 18:17

Válasz zorro777 hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Ajjaj, elmegy a vita "ki használ több idegen szót" stílusba és akkor haszontalan lesz az írás.
De a lényeg ott van, ahogy írod is: hozzáértő segítségével kell edzéseket végezni, hogy ne legyen baj és akkor a dobolásra is jótékony hatással lesz a dolog (meg mindenre).

(#834) 2011.12.27. 17:09

A rugalmas mozgató rendszerünket kétféle izomrost típus építi fel! fehér és vörös vagy gyors és lassú rost! Ezen nagyon változtatni nem lehet. A sebesség és a gyorsaság fogalma,mint minden relatív. Tehát,lehet,hogy valakinek a 150 bpm gyors és lesz olyan,akinek ez lassú! Amit leírtam az egy úgynevezett extenzív erő állóképességi módszer,amely az általános kondíciót javítja az állóképesség és az erő fejlődésével.Az azonos ismétlés és sorozatszám pedig azért kell,mert a szinergista és az antagonista izmok egyenetlen terhelése esetén tartáshibák és deformitások alakulhatnak ki. Pl.Sok hasizom gyakorlat és kevés hát és farizom gyakorlat elbillentheti a medencét,ami kellemetlen derékfájdalommal járhat!Az pedig,hogy kinek mi a jó! Nos,azért írtam,hogy ha van a közelben testnevelő vagy gyógytornász,akkor kérjünk tanácsot,hogy felmérje a fizikai állapotunkat és úgy tudjon edzéstervet készíteni! Ami pedig a dobolást illeti,napi rendszerességgel és LASSAN kell gyakorolni,megtanulni a helyes technikát, és évek múlva tudunk majd gyorsan is játszani.

(#833) 2011.12.27. 12:20

Válasz zorro777 hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Ez, hogy a gyorsaság velünk született képesség csak részben igaz és megijesztheti azokat, akik esetleg régóta küzdenek azzal, hogy bizonyos kottapéldákat vagy számokat csak "lassan" tudnak eldobolni.
MINDENKI képes arra izomtípusától és verőtől/duplázótól függetlenül, hogy elérje a leggyorsabb tempókat is, én ebben biztos vagyok. (Extrém kivételektől eltekintve, de most általánosságban beszélgetünk.)
Ilyen konkrétumot sem biztos, hogy írnék, hogy "...minden izomcsoportra azonos ismétlés és sorozatszámú gyakorlatot végezzünk!..." Ez nem ilyen egyszerű és pont az a lényege az egésznek, hogy mindenkinek más lesz a jó.

(#832) 2011.12.27. 9:46

Sziasztok! A bemelegítés és az erősítés vagy kondíció témakörben van egy cikk a Dobos Magazin 2010 augusztus-november-i számában! Annyit hozzáfűznék,hogy az általános kondíciót lehet javítani erőfejlesztő gyakorlatokkal,de az nem pótolja a gyakorlást! A gyorsaságunk velünk született képesség meghatározza az idegrendszerünk és az izomrostjaink típusa,ezt nehéz befolyásolni.ha valaki a dobolás mellett kondizik is mindenképpen erő állóképességi gyakorlatokat végezzen!Kis súlyokkal vagy saját testsúllyal dolgozzon.A hát izmait semmiképpen se erősítse úgy,hogy hason fekvésben törzsemeléseket végez,mert elnyírja a hátágyéki csigolyákat.A hason fekvés jó kiinduló helyzet és ebben a pozícióban végezzen karemeléseket magas tartásban vagy oldalsó középtartásban. Ha van kéznél egy testnevelő vagy gyógytornász kérjünk tőle segítséget a helyes tartás miatt.És minden izomcsoportra azonos ismétlés és sorozatszámú gyakorlatot végezzünk!A sorozatok között 30-60 sec pihenőt beiktatva.

(#831) 2011.12.15. 12:31

Sajnos a fittség és a magánéleti dolgok kizárása nem mindíg kivitelezhető Főleg, amikor az ember 8-10 óra meló után indul el fellépni.
Egyébként a tanácsaid nagyon hasznosak.
A bemelegítést kiegészíteném azzal, hogy egy kis bemelegítő torna sem árt. Kezeket, lábakat, derék-hát tájékot mindenképpen érdemes megmozgatni, és . ahogy írtad - nem kell szégyellni az ilyesmit, a profik is így csinálják.

(#830) 2011.12.14. 20:50

Válasz heartcrows hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Hasznos, és javarészt én is így csinálom. Viszont próba előtt én nem gumilapozok külön, csak valami lazábban kezdek szerkón játszani valamit, utána hagy menjen.

(#829) 2011.12.14. 19:15

Válasz heartcrows hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Nagyon hasznos infók, bár én már sajnos kitapasztaltam őket magam kárán

(#828) 2011.12.14. 15:48

Helló Mindenki!

Lehet unalmas lesz amiket leírok, de akinek nincs sok tapasztalata azoknak igyekszem segíteni:

Aki dobol annak fent kell tartania az erőnlétét persze itt nem a pár percre odaülök hobbiból című történetre gondolok.... hanem azokra akik folyamatosan akár 4-5 órát is ledobolnak egy huzamban egy-egy bulin. Átlagosan 1-2 órát szoktak dobolni a kezdők és akkor jön a meglepetés amikor színpadi fellépésre kerül a sor, ilyenkor lép fel a következő: pakolsz mint az állat hogy kész legyen a cuccod kezdésig... bedurran az alkarod, a derekad sajog a több tízkilós hangfalak állványok cipelésétől.... stb.... gondolom ismerős a dolog... és mire odakerülsz hogy Press Roll-okat akarsz ütni úgy bekötött az izomzatod mint az atom.... vagy játék közben egyszerűen küszködsz mert fáj a csuklód hátad vagy csak egyszerűen nem bírod mert lesavasodsz!

Tanács:
- egy dobos legyen mindig fitt fellépés előtt nem pedig egy részeges disznó (pia kilőve véged van ha iszol ezt garantálom)
- mozogj dobolás mellett mást is pl: úszás, futás, vagy akár kondizhatsz is csak ne vidd túlzásba és ha súly emelsz nyújts legalább fél órát edzés után. Meglepően tapasztaltam, hogy kemény fizikai edzés intervallum után (legalább 2 hónap minimum) sokat fejlődött az erőnlétem és a játékom pontossága
- ne felejts el a dobokkal sem edzeni takkra, kisebb tempóról fokozatosan emelve a sebességet és a variációkat is úgy, hogy betartod a technikai szabályokat: ebben a témában kismillió videót találsz a YouTube-on
- a számokat úgy gyakorold hogy nem állsz le közben pihenni vagy ha megteszed kezd újra és újra (ha elrontod az ütemet nincs leállás térj vissza minél hamarabb ahogy csak tudsz és folytasd, ez azért fontos mert fellépésen sem állhatsz meg... hogy néz az ki...
- aztán nem árt ha rendbe rakod a magánéleted mert egy ideges nem magabiztos dobosnál nincs rosszabb a színpadon (tudom ez sokszor kivitelezhetetlen, ez esetben legalább 3 órával fellépés előtt ne nagyon csinálj semmit foglalkozz a hangszereddel, gondolj a zenére amit játszani fogsz egyszerűen hangolódj rá arra amiben jó akarsz lenni, zárójelben megjegyzem én is ezt teszem csak közben k-va ideges vagyok izgulok de elrejtem és ezeket az energiákat a színpadra viszem jó értelemben
- melegíts be még ha röhejesnek is hiszed, hogy egy gumilapot ütögetsz buli előtt, de megéri mert ez segít abban hogy ne az 5. 6. szám környékén melegedj be és akkor már bakiztál párat a merevséged miatt...: itt főleg komolyabb tempóra és technikai dolgokra gondolok amik csúnyán megszívathatnak ha nem melegítesz be. Próba előtt is melegíts be!!!
- igyál megfelelő mennyiségű folyadékot, de ha lehet ne egyszerre mert csak rohangálni fogsz fellépés előtt, inkább igyál folyamatosan koncerten... tapasztalatom az, hogy sokszor elfogyasztok 1,5-2 liter folyadékot is egy koncert alatt úgy hogy semmi ingerem nincs kimenni a doboktól kétbetűs kitérőre... a ruhámból viszont csavarni lehet
- fontos még hogy ne csak magaddal és a fáradtságoddal legyél elfoglalva a színpadon hanem a társaidra is figyelned kell te irányítasz a basszussal együtt tehát csúszkálhat itt mindenki bármerre, de neked akkora sziklának kell legyél tempóban és erőnlétben mint az atya úr Isten ha jó akarsz lenni
- ahhoz tehát hogy egy magabiztos, egészséges, erős ember kinézeted legyen a dobok mögött nem pedig egy erőlködő pontatlanság legyél sok mindenre oda kell figyeljél, vannak akiknek ez természetes vannak akik viszont nem tanulnak mások hibáiból.

Remélem segítettem az erőnlét témában.

(#827) 2011.12.14. 10:56

Válasz Barnidrum hozzászólására

előzmény elrejtése/mutatása

Remek cucc, én is ezt használom. Nincs fülcsengés és fáradtság